Sunday, August 9, 2009

PUDING ROTI SUKA HATI...

Salam,

semalam kan cuti...so dok umah adalah boring kalau x buat pape.....so tgk2 kat meja ader roti....alamatnye mmg buang la klu aku x buat pape kat roti tue.....then ader idea nk wat puding roti.....alang2 aku pon dh lame sgttttt x buat kuih2 nie kan....ala2 busy gituu...hehehe...

Ok...resepi nie aku hentam jer...xde tgk dlm mane2 buku pon...aku main agak...then campak jer...janji leh mkn....tp yg terkejut nya...sedappp laaa plak....kebetulan time hantar kat mak tok..p.cik aku ader...siap dia puji2 lagi....siap suh aku jual tueee....wahhhhh....bagosssss!!!



susu cair - 1 tin
air suam - 1 cawan
gula perang - 5 sudu
esen pisang- 1 susu kecil
telur - 2 biji
butter - 100 gm
(campur semua bahan tue sekali...then kacau)


roti - 1 bungkus
(carik2 kan roti....guna semua....then rendam dlm magkuk yg korang dah campurkan bahan2 td)


then campurkan ceri & kismis....kacau2...biar 15 minit....


then bakar....(180 o/c.....selama 20 minit..)


Taraaaaaaa.....siap.....agak sedap...sbb x manis...mmg sesuai untuk minum petang...
selamat mencuba koranggggg............. wahhh..... berangan ala2 cheff gitue.... hehehehe


~NONO & HER STORY~

No comments:

NUFFNANG