Monday, August 15, 2011

BERTAUBATLAH ‘SAYANG’

Saya kecewa sungguh… teramat kecewa!!!

Memang saya susah nak percaya benda-benda tahyul nie, but in the same time we need to believe its can happen.

Last Thursday -fuad (my lil brother) saja nak melawat Pak Long kat Besut, saya of course la tak dapat nak join sebab kerja. Then malam nye after berbuka Fuad bagitau yang saya perlu hati-hati!!!

I was wondering la kan… what for nak beware??? Then barulah dia story the whole story. Nak dijadikan cerita, semasa Fuad kat rumah Pak Long tu… dia ajak Pak Long jumpa sorang Ustaz ni. Sebab nya Fuad rasa tak seap badan…Tapi alih-alih sampai rumah Ustaz tu, lain pulak cerita nya.

Tiba-tiba je Ustaz tu tanya Fuad :

“Awak ada kereta tak?”

“Saya takde kereta Ustaz”

“Kakak awak ada kereta”

“Aaah…ada” ….

Dalam masa yang sama Fuad dah mula terkejut la..sebab mana dia tahu semua tu..tak pernah jumpa pun kan.

“Awak kena hati-hati sebab di pemegang pintu kereta kakak awak tu ada orang calitkan darah orang mati…Kejap lagi saya buatkan air solat hajat, awak bagi pada kakak awak.”

Ya Allah… memang saya tak sangka sangat-sangat…sebenarnya banyak lagi yang Ustaz tu bagitau. Tapi rasanya cukup la dulu. Dan Untung nya saya masih tak tahu siapa yang sanggup buat semua tu pada saya…

Dan menurut Ustaz tu lagi, tujuan ‘orang’ tu sebenarnya untuk melembutkan hati saya supaya suka kat dia!!!

SUBAHANALLAH!!!




~NONO & HER STORY~

1 comment:

Anonymous said...

bykkan doa n jaga pergaulan semoga dijauhkan segala perkara buruk dr kamoo....

NUFFNANG